fredag 1 januari 2010

Allt som börjar på "nyårs-"

Nu är det nytt år igen och som vanligt har det gått alldeles för fort och det här ska bli världens bästa år och bla bla bla. Men innerst inne så är det ju så det känns. Och kommer kännas nästa och nästa och nästa nyår.


Såhär snygga var vi igår!

Kvällen var super! Inget konstlat, bara en fantastisk middag, gott sällskap och snygga klänningar! Vi åt en middag innehållande hummer, toast och avocado med skagenröra hos Emma. Därefter var det dags för proffsdrinkblandning (eller innan också egentligen).


Camilla var bland annat ansvarig för att bära ut hummern till matsalen...


Drinkhörnan var fullproppad i början av kvällen men tommare när vi gav os av till Elly.

En annan höjdpunkt på kvällen var att Nishti kom! Vi var bästa kompisar i ettan på gymnasiet men har sen dess glidit isär. Även fast hon också pluggar på KI nu så ser vi inte varandra tillräckligt ofta. Men med vissa personer är det så lätt att umgås, man kan inte ha sett varandra på flera månader och sen när man träffas är det precis som att det inte gått en enda dag sen sist!


Nishti och Anders i tuff Singstarduell. Min magkänsla säger mig att Nishti vann!

Nu är det ju också dags att ge ett nyårslöfte. Jag har inte riktigt kommit på något bra. Att vara överambitiös fungerar ju aldrig så jag ska vara lite försiktig. Camilla kom på ett väldigt bra: att lära sig gå i högklackade skor. Dock kan jag redan det väldigt bra så det var inget för mig. Sen finns det ju väldigt mycket man borde göra. Som att träna mer, äta nyttigare och plugga mer. Och självklart kommer jag göra alla de sakerna (hmm...) men mitt riktiga nyårslöfte ska vara att skriva något här varje dag. Det behöver inte vara mycket men något. Så att det här blir ett år jag kommer ihåg.

Och för att komma ihåg idag ska jag berätta lite: dagen har i stort sett bestått av Sex and the City-maraton hittills. Nu ska jag handla lite mat/annat gott och åka hem till Christian som nyss har vaknat och är lite bakis. Kanske hyra en film, vi får se!

Inga kommentarer: