lördag 2 januari 2010

Morgontrött

Igår hade jag världens mysigaste kväll/natt! Jag var hemma hos Christian och eftersom vi båda var lite slöa bestämde vi oss för att kolla på film. Och eftersom de inte har någon soffa i vardagsrummet bestod gårdagens träningspass i att bära upp en säng från nedervåningen och ställa framför TVn.

Filmen överträffade mina låga förväntningar ganska ordentligt. Men hur höga förväntningar kan man ha på en skräckfilm som heter Shrooms? Som ca 50% av alla skräckfilmer börjar den med att ett gäng ungdomar ska spendera några dagar och nätter i en öde skog. Twisten här är att de ska testa svampar som växer där. Första kvällen inleds med en urban legend om stället de är på som handlar om svampar och en förbannelse. Sen blir de mördade en efter en av något som man inte riktigt vet vad det är. Låter ju inte som världens mest orginella film men den var underhållande och ganska läskig och slutet hade en lite spännande vändning.

Shrooms var inte helt bortkastad tid...

Sen ägnade vi oss åt min nya favoritsysselsättning. Vi låg och pratade om allt möjligt i timmar efter timmar. Det är sjukt hur snabbt tiden kan gå och hur man bara vill att den ska stanna så att man hinner prata mer innan det blir morgon. Även fast det inte blir mycket vettigt sagt. Det är en väldigt häftig känsla och förhoppningsvis får jag uppleva det imorgon kväll också!
Det går inte lika bra att hitta min studiemotivation. Jag har börjat lite smått att plugga inför tentan men inte alls tillräckligt. Jag har iallafall lovat mig själv att jag ska packa min väska och vara utanför dörren innan kl 10 imorn bitti för att sätta mig någonstans där jag inte blir distraherad och där ska jag fan sitta hela dagen!

Den här boken läser jag just nu...

...när jag egentligen borde läsa den här!

Inga kommentarer: