tisdag 12 januari 2010

Mysig morgon

Som tur var följs tentadagen upp av en sovmorgon! En sovmorgon utan pluggångest och saker man borde göra. I och för sig finns det saker som jag borde göra hela tiden men inget just nu. Det enda jag måste göra är att äta lite lunch, göra en kopp te kanske, sminka mig lite. Sen är det en föreläsning och lite grupparbete som gäller. Efter det tror jag att jag ska ta hand om mig själv lite genom att gå och simma, det var alldeles för länge sen. Men först måste jag läsa lite mer i min bok The Host.

Jag börjar närma mig slutet i The Host nu och det börjar bli riktigt spännande. Jag läste någonstans att Stephenie Meyer att hon tyckte det var hennes bästa bok hittills så mina förväntningar var ju inte låga efter att ha läst alla Twilight-böcker. Därför blev jag lite besviken i början när jag inte riktigt kom in i den på en gång. Men nu så! Oj oj oj! Den blir bara bättre och bättre (fast Twilight slår den ju inte, vampyrer is the shit!) och nu när jag inte har fyra andra tegelstenar som jag borde läsa så kommer det inte ta lång tid innan den är slut.

Den handlar om att så kallade själar har tagit över jorden och varje själ har tagit över en värdkropp. Man får följa en själ som heter Wanderer och som tar över en kropp som tillhör en tjej som heter Melanie. Men Melanie finns fortfarande kvar i sin kropp och de lär känna varandra. Sen ger de sig iväg för att hitta Melanies bror Jamie och pojkvän Jared, som Wanderer också har blivit kär i och som fortfarande inte har blivit tagna av själar. De hittar ett helt gömt samhälle där det bor runt 30 personer och efter mycket om och men så blir de accepterade och får leva med människorna. Men Jared har fortfarande problem med Wanderer och nu hoppas jag att Wanderer väljer en kille som heter Ian istället för Jared, han är ett svin!

Typiskt, nu hinner jag inte mycket, får ta med den på tunnelbanan!

Inga kommentarer: