torsdag 28 januari 2010

Too much information

Bland mina klasskompisar märker man hur hypokondrian (om än inte allt för seriös) börjar sprida sig ju mer vi lär oss. Det är nog ett ganska vanligt fenomen bland läkare. Nu sitter jag och förbereder mig inför ett seminarium som vi ska ha imorn och som handlar om immunsystemet. Temat för seminariet är leukemi och att diskutera immunsystemet i relation till det.

Så för en liten stund sen lutade jag armbågen mot benet och kände att det gjorde jätteont så jag kände efter lite mer och upptäckte en stor bula och så klart ett blåmärke som inte kommer bli vackert. När jag började tänka efter så kom jag på att jag får blåmärken väldigt ofta och då insåg jag ju såklart också att jag troligtvis har leukemi.


Jag tittar med spänning medan bilirubinet bryts ner under huden...

Inga kommentarer: