fredag 22 januari 2010

Det är synd om mig!

Här är en lista på personer det är synd om:

1. Mig, för att jag var för sjuk för att gå till skolan och hålla en redovisning om blod och istället kommer få en jobbig inlämningsuppgift.
2. Mig, för att jag är för sjuk för att följa med på klassresan till Åre.
3. Mig, för att jag var tvungen att åka till en vårdcentral för att få ett intyg så att jag kan få tillbaka en (liten) del av pengarna som jag betalat till Åre, vilket jag säkert inte kommer få iallafall eftersom jag bara fick ett "vanligt" intyg då "semesterintyg" kostar ungefär lika mycket som det jag skulle få tillbaka, det spelar nämligen ingen roll om man är sjuk eller inte, bara man betalar för intyget.
4. Victor, som fick hålla presentationen själv.
5. Några miljarder andra människor som har det mycket sämre än jag.

Sluta gnäll, Maria! Varför är det så skönt att klaga på hur jobbigt man har det när man faktiskt har det väldigt bra? När jag ändå håller på skulle jag vilja klaga på att det tog läkaren ungefär fem minuter att skriva två rader på datorn.

Inga kommentarer: