lördag 2 januari 2010

Ny frisyr?

Jag har funderat väldigt mycket på hur jag ska göra med mitt hår. Just nu har jag ungefär ett års utväxt som är råttfärgad med gulblonda toppar. Jag har det senaste året bestämt mig för att jag gillar den råttfärgade looken och tänkte spara ut det. Men det tar ju så sjukt lång tid! Och nu börjar jag se fler och fler superblekta hår som ser riktigt bra ut. Så nu har jag ett dilemma och jag måste hålla mig från att göra något impulsivt och ogenomtänkt!


Amanda Seyfried är bästa exemplet på hur bra råttfärgat funkar!

Fördelar med råttfärgat:

Billigt
Bättre kvalitet på håret
Mer hippiestyle
Snyggare till brunbränd hud
Supersött när det blir lite solblekt

Nackdelar med råttfärgat:

Kan uppfattas som tråkigt
Skabbigt när det blir fettigt
Kommer ta hundra år att spara ut


Taylor Momsen är superblond men ser inte trashig ut!

Fördelar med superblont:

Mer uppmärksamhet
Mer effektfullt
Blir inte lika platt

Nackdelar med superblont:

Risk att se trashig ut
Jobbigt och dyrt att underhålla
Håret blir riktigt slitet
Ser förtaskigt ut om något går fel
Tvungen att hålla på med silverschampo och sånt

Ja, råttfärgat vann ju om man räknar för- och nackdelar. Men, men, jag börjar ju bli lite uttråkad när det inte händer något. Men jag ska fundera ett tag till innan jag gör något.

Inga kommentarer: