fredag 8 januari 2010

Jag är full av bra idéer!

Bra idé # 1:

Att sitta på ett café och plugga! Jag gick ner och satte mig på Coffeehouse by George här på Götgatan och jag märkte på en gång hur mycket mer effektiv jag blev. Sitter man på café finns det inte mycket som kan störa, som när man sitter hemma och blommorna behöver vattnas, kastruller ska diskas, katten vill bli klappad och sängen ska bäddas. Sitter man ensam på ett café så måste man ju göra något för att inte se dum ut - problem solved! Gömma sig i böcker och se viktig ut. Så imorn blir det en heldag på café!


De här semlorna i Gunnarssons skyltfönster gick jag förbi på vägen. Det är inte mycket jag inte skulle göra för en tårtsemla!

Bra idé # 2:

På vägen hem från George gick jag förbi en kebab och jag blev så sugen på falafelrulle men så kostade de 55 kr! Det tycker jag är lite väl mycket och jag gillar inte riktigt mat som verkligen dryper av fett. Så jag sprang in på Willys istället och köpte lite grejer för att snickra ihop mina egna falafelrullar. Billigare och nyttigare!


Fullkornsbröd, mycket grönsaker, sås utan socker och ofriterade falaflar!

Inga kommentarer: