torsdag 28 januari 2010

Succémiddag!

Igår var jag på middag med en massa människor från TP eftersom Andreas (som var den första personen jag lärde känna där) har slutat och ska flytta till Umeå i helgen. Vi var på en kinesisk restaurang som heter Bamboo Garden och ligger på Åsögatan 120 och som ägs av Chens (som också jobbar på TP) pappa. Det var nog en av de bästa kinarestauranger jag någonsin varit på. Alla hade pratat väldigt högt om ankan som man kunde beställa och säkert hälften valde den men jag tog scampi med grönsaker och currysås (som också var den perfekta currysåsen). Men, även fast jag verkligen försöker undvika kött och fågel, jag blev tvungen att smaka en liten tugga av Peters anka och den var ju absolut inte överskattad. Dessutom kallade Chens pappa mig för prinsessa hela kvällen. Återbesök snart!


Och det här är bara halva gänget!

Sen skulle vissa gå ut en sväng efter middagen och eftersom jag inte hade några föreläsningar idag så följde jag med och släpade med stackars Christian som håller på att bli sjuk igen. Så då gick vi till Bauer på Götgatan och satt där ett tag.


Shoel och Johan på Bauer.

På väg från restaurangen bröt ett litet snöbollskrig ut vilket man kan se på min frisyr och mitt smink...

Inga kommentarer: