söndag 10 januari 2010

Did you do anything fun this weekend?

Gud vad tråkigt det känns när det gått en hel helg utan att man ens märkt att det har varit helg. Jag har knappt varit utanför dörren och knapp träffat några människor. Sen i fredags har jag varit ute två gånger, en gång för att gå till apoteket och en gång för att plugga på George. Och jag har träffat två personer (om man inte räknar hon som stod i kassan på apoteket eller baristan på George), Anna som var här en snabbis och gav mig hårlotion och lånade en grej och Cristian som var här en liten stund för att pigga upp mig i fredags eftermiddag. Igår träffade jag ingen, pratade inte med någon i telefon och tog inte ett steg utanför dörren. Det ska bli så sjukt skönt när tentan är över, oavsett hur det går. Bara att få vara hemma en helg och inte känna att man borde plugga hela tiden. Då ska jag gå och simma, städa lägenheten, fixa klart tegelväggen, måla TV-skåpet rosa, sätta upp den nya lampan, kolla på film med Christian och sen sova så länge vi vill och äta en lång frukost, träffa Elly och Carro, hälsa på mamma, hälsa på farmor, läsa klart The Host... Gud vad jag längtar!

Idag ska jag faktiskt ta med mig alla papper och sätta mig på ett café, så fort mitt hår torkat!

Inga kommentarer: