måndag 25 januari 2010

Perfect day!

Oj, vilken vändning den här dagen har gjort. Jag vaknade upp med en dålig inställning och tänkte mig att den här dagen skulle bli en av de värsta någonsin. Och den började inte direkt super. Jag gick till skolan och började få väldigt on ti huvudet fram emot lunch så efter det åkte jag hem. Det jag hade att vänta mig då, trodde jag, var ett mail med ett underkänt på tentan framåt kvällen och en massa onyttig mat och ensamt degande framför TVn.

Men där gjorde dagen en 180. Jag kom hem och helt plötsligt kände jag mig som en Duracell-kanin. Jag började med att gå och handla, sen lagade jag nyttig lunch plus tre nyttiga lunchlådor för resten av veckan. Sen gick jag till återvinningen och efter det började jag städa lägenheten. När jag var nere i källaren passade jag på att ta upp den nya vardagsrumslampan och började skruva och fixa. Men så upptäckte jag såklart att jag inte hade en tång som jag behövde så jag gav mig av till pappa för att låna en. Det var jättekul att komma ut lite förutom skolan och jag hade inte träffat pappa på ett tag. Han hade också köpt en juicepress som man kunde köra ner i princip vad som helst i så jag fick nypressad äppeljuice och morotsjuice - nyttigt och gott!


Såhär fin blev lampan när den äntligen fungerade!

Sen på vägen hem från pappa kollade jag mailen på mobilen för säkert tionde gången idag. Och det fasade mailet hade äntligen kommit, tortyren var över. Och vilken adrenalinkick jag fick! Och så bläddrade jag ner till nr 108 (jag hoppas verkligen att jag kommer ihåg rätt) och där stod det: G!!! Vilken skön känsla!

Då ringde jag såklart till mamma som blev jätteglad och sen till farmor som till och med blev ännu gladare än jag! Hon började nästan gråta för att hon blev så glad! Det är både kul och jobbigt att det finns de som är så intresserade av min utbildning. Det är ju jättekul när man kan ringa och säga att man faktiskt har klarat något som var stort och svårt men det jobbigt när folk frågar hur det har gått innan man vet och är jätteosäker eller om man har misslyckats med något. Även om de inte säger det rakt ut så vet man ju att de har väldigt höga förväntningar på en och jag hatar att göra andra besvikna. När jag en gång missade en dugga och sa det till mormor trodde hon att jag skämtade och så fick jag stå där och förklara att jag faktiskt inte klarade den. Sånt är inte alls kul så nästa gång ska jag inte säga till någon att jag har en tenta eller dugga.


Life is good!

Inga kommentarer: