söndag 10 januari 2010

Garden State

Jag kunde inte hjälpa det, jag var tvungen att se en till film igår kväll. Så jag kollade på Garden State som Zach Braff både har regisserat, skrivit och spelar huvudrollen i. Vilken talangfull människa! Och sen, som jag hoppades på, så drömde jag om honom också!

Garden State handlade om en kille som blivit skickad till internatskola när han var 16 år och som levt på antidepressiva sen han var 10 år. Nu bodde han Los Angeles och jobbade som skådespelare/servitör. Så en dag så ringde hans pappa och berättade att hans mamma hade dött så han var tvungen att åka till sin hemstad. Där träffade han sina gamla kompisar och en tjej och han hade inte med sig sina tabletter, så man fick se hur han började uppleva och känna saker igen.

Det här var ju en lite annorlunda roll att se Zach Braff i och han gjorde det väldigt bra men jag hoppas inte han har utgått från sitt eget liv allt för mycket när han skrev den här filmen (vilket han säkert gjort till viss del) för det var en väldigt tragisk karaktär, även om det blev bättre sen.

Jag var tvungen att se den fast jag borde sovit...

Inga kommentarer: