söndag 3 januari 2010

Sushi

Så! Idag har vart jättelyckad. Även om jag inte riktigt hittade motivationen så satt jag faktiskt ner och pluggade ett bra tag. Snart behöver jag inte foga klart min tegelvägg för den täcks nu av annat (mina memory cards).


Sen mötte jag Christian i Gullmarsplan för att bowla. Självklart vann jag! Hrm... Nej inte riktigt men jag gav faktiskt ganska bra motstånd och spelade bättre än på länge. Och jag spelade en serie som var riktigt bra där jag faktiskt vann över Christian, fick 120- eller 130-nånting, har såklart glömt bort!


Så kom vi hem för en stund sen och jag slog på stort genom att laga sushi till middag! Jag börjar bli riktigt bra på det nu. Några saker ska jag skriva upp så att jag kommer ihåg det till nästa gång:


Ca 1 dl ris per portion (om inte Anna ska äta, isåfall 2)
Låt riset ligga i blöt minst 1 timme
Drygt 1,5 dl vatten per dl ris
Knappt en msk vinäger per dl ris (4 msk till 5 dl)
1 tsk socker och en halv tsk salt till 1 msk vinäger



Såhär snygg blev sushin!

Inga kommentarer: