torsdag 7 januari 2010

Stängt!

Jag tyckte jag var superduktig för att jag gick upp så tidigt och ut i kylan. Jag kämpade verkligen för att inte ligga kvar i värmen under täcket och sen gå och sätta mig i köket i lugn och ro med en kopp te. Men jag tog mig i kragen och gav mig iväg till Södermalms ungdomsmottagning för att skaffa nya p-piller. När jag kom dit, ca en kvart efter att deras öppethusmottagning öppnat möttes jag av en lapp i dörren som sa att det var fullt! Det är så typiskt! Jag visste att det skulle bli såhär! Jag ringde till dem för några dagar sen för att kolla om de bara kunde ringa in receptet till apoteket, jag har ju gjort det här flera gånger förut och jag vet vad jag ska ha. Men nej, det kunde de inte för de var tvungna att ta blodtryck och sånt. Okej, det går jag med på men kunde jag få boka in en tid då? Nej, det kunde jag inte heller. Jag hatar verkligen att inte veta, för det första, om man kommer in överhuvudtaget, och för det andra, hur länge man kommer behöva vänta där innan det blir ens tur. Nu ska jag ringa dem idag och jag tänker inte ge mig förän jag får boka in en tid!

Jag får väl försöka se det från den ljusa sidan - jag är uppe tidigt och kan börja plugga så att jag kan slappna av och ha det mysigt ikväll när Christian kommer hit och lagar middag åt mig!


Jag var ute så tidigt att det knappt hunnit bli ljust...

Inga kommentarer: