torsdag 19 november 2009

Tusen nålar

Idag har vi som sagt labbat. Martin erbjöd sig som tur var att vara försöksperson i glukosbelastningen och jag tyckte nästan lite synd om honom på slutet. Jag skulle inte vilja messa upp min ätrutin på det sättet. Det gick iallafall jättebra och nu är vi alla experter på att ta kapillärblodprov! Sen, efter en tuff match i sten, sax, påse mot Victor fick jag bli försöksperson i laktatförsöket. Så jag cyklade tills låren brände (ca 2 min) blev stucken i fingrarna ca 6 gånger och vi blandade och mätte och höll på. Men...inget ökat laktat i blodet! Jag hörde att det kan bero på att man är väldigt vältränad och jag väljer den orsaken framför att det skulle vara något fel på mig.

Igår lyssnade vi på musik till middagen och efter maten, strax efter 8 gick Björn iväg för att gå på en konsert. Då var jag så inne i musiken (speciellt Lady Gaga's Paparazzi, som sen igår är min nya favoritlåt) så jag ställde mig framför vår musikdator och började kolla runt lite på Youtube. Så började jag dansa och sjunga och hoppa runt (nu sätter jag hela Paparazzi klockrent) och helt plötsligt kom Björn hem igen. Då hade det gått tre timmar. Tre timmar hade jag spenderat på att hoppa runt och sjunga! Jag är inte klok!

Inga kommentarer: