tisdag 24 november 2009

Snart är det jul igen!

Idag är det bara en månad kvar till julafton! Hurra! Det firar jag med att baka lussebullar. Eller egentligen gör jag det för att ha något gott att bjuda mina kära medarbetare på sista dagen på jobbet imorn. Och även fast saffran nu för tiden kostar ca 75000 kr/kg så fick det bli lussebullar eftersom både Christian och Peter röstade för det. Och Victor har tjatat på att jag ska ta med lussebullar till skolan så jag hoppas och tror att all uppskattning kommer vara värt priset (de blev riktigt goda!). Så ikväll har jag alltså varvat lussebullbakande med labrapportskrivande. Vad innebär ovanligt låga laktatvärden med en stor procentuell ökning? Men det är så jag tycker om att ha det. Många bollar i luften så att man kan ta pauser från en sak för att göra en annan och så vidare. Men det har inte blivit något TV-tittande! Bara jag fortsätter såhär. Snart ska jag även varva detta med duschande. Det är ju en stor dag imorn, måste sluta jobbet med flaggan i topp! Känns både tråkigt och skönt och nervöst. Men det viktiga är att lussebullarna blev bra!


Äkta guld

Inga kommentarer: