måndag 16 november 2009

Blodet isar sig!

Idag har jag gjort en god insats. Eller egentligen har jag inte gjort själva insatsen än, om jag nu någonsin kommer att göra det, men det är ju tanken som räknas, eller? Nej, det är det såklart inte, men mer än såhär kan jag inte riktigt göra i nuläget. Det jag har gjort är iallafall att jag har lämnat ett blodprov som jag skickat in till Akademiska i Uppsala för vävnadstypning för att registrera mig i Tobiasregistret, ett register för benmärgsdonatorer. Sen får man ju se om man själv är bästa matchningen för någon som behöver benmärg och ta ställning till det då (fast det vet jag ju redan att jag kommer göra).


Jag hade helst velat ta med mig blodet hem och hänga upp det på väggen...

Tobiasregistret finns på http://www.tobiasregistret.se/.

Inga kommentarer: