torsdag 19 november 2009

Nyheter

Idag efter skolan bestämde jag mig för att göra av med de pengar som jag ska leva på den kommande veckan. Det gick bra.

Först var jag tvungen att kolla in Lindex nya kollektion Affordable Luxury som har blivit så omdebatterad för att den inte inkluderar de största storlekarna. Jag hade sett nånstans att det skulle finnas ett par leggings i fuskskinn som jag var tvungen att prova. Blev jätteglad när jag såg att de fanns inne och jag grabbade tag i det minsta (!) paret och sprang iväg till provrummet. Som ett smäck satt de! Så de blev det så klart. Men jag förstår inte grejen med det här med storlekarna. Om det minsta paret passade mig (och jag är inte jätteliten, faktiskt jättelång) och det dessutom fanns många storlekar över den som jag tog så borde väl det räcka gott och väl. Jag skulle gissa på att de som har storlek 50 helst inte har på sig blanka korvskinnsleggings iallafall. Om jag var designern (i det här fallet Ewa Larsson) så skulle jag vilja att mina kläder satt snyggt på de som bar dem, alla typer av kläder passar faktiskt inte på alla kroppsformer. På samma sätt som att det görs speciella kläder till de som är väldigt stora och som ska sitta bra på dem. Dessutom tycker jag att det är larvigt att det är fel att främja ett smalt ideal medan det är duktigt att uppmuntra till ett allt fetare samhälle. Det är faktiskt inte hälsosamt att vara tjock heller.


Förutom skinnleggingsen köpte jag en skjorta och en tröja från L.O.G.G. på H&M, jag har upptäckt att de har riktigt snygga saker!

Jag har märkt att Schwajnis börjar bli allt mer rastlös och jag känner mig ganska säker på att det beror på att han inte kan gå ut längre. Så nu har jag börjat ta med honom ut på gården för att han ska få vänja sig vid sina nya hoods. Men innan han ska börja springa omkring själv nu så måste han ju ha ett halsband så det passade jag på att införskaffa mig idag också. Problemet är bara att han verkar inte vara något stort fan av gården. Idag när han fått på sig sitt nya supersnygga halsband tog jag med honom ut på gården men han kastade bara en snabb blick, morrade och sprang upp till lägenheten igen (positivt att han har lärt sig var han bor). Imorn ska jag försöka igen och då får jag väl följa med ett tag ut i kylan.


Såhär fin blev Schwajnis i sitt nya halsband!

Inga kommentarer: