söndag 22 november 2009

Snart är det dags!

Idag, precis som igår har varit en väldigt oproduktiv dag. Det hela började med fredagkvällen. Faddermiddagen fick lite av ett antiklimax när vi skulle gå ut och alla utom tre droppade av en efter en. Som tur var träffade vi på Pontus som bjöd oss på öl. Och det var ingen liten öl heller, förmodligen den största öl jag någonsin druckit! Sen var klockan helt plötsligt tre och jag, Pontus och André gick ock köpte mat och satt sen på T-centralen i ca en timme och väntade på deras Mörby Centrum-tåg. Det påminde mig om tiden i Täby och hur jobbigt det kunde vara att ta sig hem och plötsligt kände jag mig lite mindre ledsen att mamma sålt huset. När jag kom hem kände jag mig iallafall relativt nykter så jag var inte alls beredd på morgondagens bakslag. Ungefär hela dagen låg jag och läste/kollade på Scrubs/klappade Schwajnis/funderade på hur jag ska göra på onsdag. Jag kom ingen vart alls.

Pontus blev kvällens räddande ängel!

Idag har jag också varit ganska lat men några bra saker har jag gjort iallafall:

1. Jag har tagit hand om ett ton tvätt som legat och väntat i två veckor.

2. Jag har gått runt naken i lägenheten i ca en halvtimme efter att jag duschat tills jag upptäckte att någon ute på gården stod och såg lite väl intresserad ut. Sen när jag skulle hämta den sista tvätten i tvättstugan sprang jag på denna någon (som tur var var det inte någon jag känner) i trapphuset.

3. Jag har enligt en ny tradition torkat upp spya även den här helgen. Jag börjar bli expert på det. Den här gången var det Schwajnis som stod för kalaset efter att glufsat i sig fin kattmat för ca 20 kr som tanten i djuraffären lyckades sälja på mig när jag köpte hans halsband.

Det bästa har jag sparat till sist. Ikväll är det äntligen dags för New Moon! Kan inte vänta!

Mmm.. Kvällens höjdpunkt!

Inga kommentarer: