tisdag 24 november 2009

Hur ska detta gå?

Jag börjar bli lite nervös (som om jag inte redan har tillräckligt med saker att vara nervös inför). Idag har vi nämligen VC (vårdcentral) och denna gång är det hembesök som gäller. Vi ska, helt själva, åka hem till en patient och intervjua henne/honom om sin situation och upplevelse inom sjukvården. Detta samtal ska spelas in och sen analyseras i grupp. Hjälp! Fast det ska bli kul också! Värre blir det lite senare i utbildningen när vi gör samma sak fast videofilmar. En sak som är super är iallafall att min grupp har fått vårdcentralen i Ringen. Hallå, EN minut! Medan andra stackars kursare ska sitta och åka från Täby till Fittja! Förhoppningsvis betyder detta också att jag inte har något större problem att hitta dit jag ska. Kan inte riktigt köra med att jag är nyinflyttad längre, jag har ju faktiskt bott här i sju månader nu...

Inga kommentarer: