onsdag 24 februari 2010

Vad tänker du på, älskling?

Schwajnis kan sitta på ett ställe och bara stirra på ingenting jättelänge. Jag undrar verkligen vad han tänker på eller om han tänker överhuvudtaget. Om man själv kunde ta en sådan stund och bara sitta och titta och rensa tankarna helt skulle det säker vara jättebra men jag har verkligen inte det tålamodet.


Vilka tankar får plats i denna lilla hjärna?

Idag har jag varit på vårdcentralen och lärt mig supermycket. Jag har fått vara med på ett par lite mer känsliga undersökningar av patienter som jag inte ska skriva så mycket om här. Sen har jag fått lyssna på massor av lungor och lärt mig hur friska lungor ska låta (det kan man bara lära sig genom att lyssna på en massa lungor, helt omöjligt på labbar och CeFAM då man om man har tur får höra en normal lunga) och jag har även fått höra knaster och pipljud i lungor och blåsljud i ett hjärta. Jag kan ju inte säga att jag är fullärd men det kan man ju bara bli genom erfarenhet så en liten bit på väg är jag! Sen fick vi göra spirometri på varandra vilket är perfekt övning inför duggan och lyckligtvis såg mina lungor helt normala ut!

Snart kommer Christian och ska laga mat till mig medan jag pluggar och inatt ska vi kolla på hockey-OS.

2 kommentarer:

Elly sa...

Du kan ju också jämföra genom att lyssna på mina lungor och sedan Kippes eller Douglas lungor :P

Maria sa...

Bra idé! Det ska jag testa!