söndag 23 maj 2010

Sommartönt

På sommaren tycker jag om att göra töntiga saker. Sitter och kollar på Per Morberg på TV4+ (samtidigt som jag pluggar anatomi) och nyss var det reklam för Bingolotto. Oväntat nog var min reaktion på den reklamen: Ååh, Bingolotto, vad roligt, det måste jag kolla på!

What?! Jag - kolla på Bingolotto? Jag tror inte jag har kollat på det på över tio år! Men nu förstår jag nog varför, vissa töntiga saker blir lite nostalgiskt ibland och det gillar jag. När jag var liten tittade jag på program som Bingolotto och Allsång på Skansen med mormor och morfar på båten i skärgården och med farmor och farfar i Tylösand på somrarna och jag tror det är den känslan jag letar efter (kan vara regnet och de gröna bladen utanför fönstret för det var alltid när det regnade som man var inne och tittade på TV på somrarna).

Andra töntiga saker som jag skulle vilja göra:

1. Åka golfbil med farfar till Tylö Matcenter och tippa på LOTTO och sen åka till golfklubben och köpa pistageglass

2. Spela minigolf med mormor och morfar på Kungsholmen

3. Dansa runt en midsommarstång medan alla har fula blommiga klänningar och någon spelar dragspel

4. Bygga ett eget tält av lakan i trädgården i Tylösand med Fredrik och Anna

5. Gå på Skansen och köpa lotter och verkligen hoppas på att vinna ett fult gosedjur

2 kommentarer:

Elly sa...

Låter grymt mysigt! Jag är på skansken och midsommarstången i ful blommig klänning!

Maria sa...

Hahahahaha!