måndag 10 maj 2010

Oh so cool

Jag hade fått en friend request på Facebook från Snygg-Martin. Vad kul, han finns på Facebook, tänkte jag och gick in och kollade på hans profil. Åh, vilken tuff profil med häftiga intressen, en sån vill jag också ha! Så jag gick in för att skapa en egen snygg profil och det började bra. Jag fyllde i mina mest imponerande intressen och musiksmak men sen kom jag till böcker och filmer och där tog det stopp! Jag som ändå tycker att jag läser ganska mycket och ser på en del seriösare filmer, är jag inte lite sådär coolt kulturell?

Jo, det måste jag vara, annars blir det ju pinsamt, tänkte jag och började googla på kända böcker och filmer. Det tog säkert en halvtimme av scrollande bland böcker jag önskar att jag hade läst/tyckt om (jag har faktiskt läst 1984 men jag gillade den inte) och filmer jag önskar att jag inte somnat till innan jag gav upp och insåg att det skulle bli ännu mer pinsamt om jag låtsades vara cool och sen avslöjades.

Så det blev bland annat Twilight, Harry Potter, Bridget Jones och Djävulen Bär Prada, I love them!

Två av mina favoritböcker...

...och två av mina favoritfilmer!

Inga kommentarer: