tisdag 6 april 2010

Jag är superlycklig

Idag var jag på vårdcentralen och satt med en läkare halva dagen. Känns som att det oplanerat har blivit olika teman varje gång. Förra gången hade ungefär 90% av min läkares patienter ont i halsen och jag fick lyssna på en massa lungor. Idag kändes det som att temat var depression. Inte bara för min läkare utan för många. Jag började fundera väldigt mycket när jag satt och lyssnade och först tänkte jag att det kan väl inte vara så farligt och så har jag kännt också men det är bara att bita ihop. Men ju mer jag lyssnade och funderade desto mer började jag förstå att det inte alls var samma sak och jag led verkligen med patienten, så idag uppskattar jag lite extra hur lycklig jag faktiskt är. Jag kan inte komma på vad som skulle kunna vara bättre i mitt liv just nu. Jag har kommit in på min drömutbildning och det går bra, jag har världens bästa pojkvän och det känns verkligen helt rätt, jag har en superfin lägenhet som ligger i min favoritdel av min favoritstad, som jag har intrett exakt så som jag vill ha den, jag har familj och kompisar som är bäst och jag mår verkligen superbra!

1 kommentar:

Elly sa...

Gud, va underbart att höra! I'm with you sistah!