tisdag 12 oktober 2010

Benefits


Christian sover faktiskt på den här bilden. Med datorn i handen.

Christian är rolig när han sover. Han pratar en del i "halv-sömnen" och han vägrar att inse att han kommer somna/inte vakna och det kan man utnyttja på olika sätt.

En gång när han somnat på soffan skulle jag försöka få honom att gå och borsta tänderna och lägga sig i sängen. Han vaknade till men sa att han bara skulle ligga kvar i 5 minuter till. Det gick jag ju såklart inte på men han lovade och lovade. Då fick jag honom att lova att byta alla blöjor på vårt förstfödda barn om han inte gick upp. Och visst låg han kvar på soffan på morgonen! Ovärderligt!

Ibland är det dock mindre kul... Igår kväll bestämde Christian att han skulle gå upp tidigt och jobba och ställde sitt alarm på typ 4. Jag, klok som jag är, förstod ju att det aldrig skulle hända. Men han lovade och lovade. Här hade jag alltså haft en lysande tillfälle att utnyttja situationen och få honom att lova något men av någon anledning valde jag att ge honom en chans. Gissa vilka som låg och snoozade mellan 4 och 5, somnade om och gick upp kl 7?

Inga kommentarer: