lördag 13 mars 2010

Så var Alice!


Alicetema på Rigoletto!

Alice var en supersnygg film! När det gäller skådespelarna, karaktärerna, kläderna, miljön och hela utseendet så var den perfekt! Över förväntan till och med. Det som jag inte gillade med filmen var handlingen. Jag har i och för sig inte läst den andra delen, Through the Looking Glass, så det kanske är en del som kommer därifrån. Som jag kommer ihåg boken var det mycket flum och konstiga figurer och ställen och händelser men egentligen inte så mycket handling. I filmen skulle Alice rädda Underlandet och döda ett monster men jag tycker inta att hela den storyn hade behövts eftersom filmen var så snygg på andra sätt. Det blev nästan lite Sagan om Ringen över det. Annars var det superhäftigt att se en film i 3D (även om jag var tvungen att sitta med dubbla glasögon)!


Jag älskar så här speciella människor, Tim Burton skulle inte kunna göra en film utan Johnny Depp längre tror jag!


Häftiga karaktärer!


Den här klänningnen skulle jag lätt ha på mig!

Kläderna lyfte filmen mycket, undrar var de kommer ifrån...

Inga kommentarer: