onsdag 3 mars 2010

Flickan


Måste säga att Blanca Engström är superduktig som flickan!

Jag har precis sett filmen Flickan och jag tycker att den var superbra. På vissa ställen var den ganska hemsk men för mig var den mest nostalgisk. Den utspelar sig i och för sig på 80-talet och det kommer jag ju såklart inte ihåg så jättemycket av men däremot blir jag sugen på att göra en nostalgisemester med en massa saker som känns typiskt 90-tal för mig:

-Åka till en mindre stad, gärna i Norrland
-Bo i ett omodernt hus med blommiga tapeter, mycket furu och mycket brunt och orange
-Ha prickiga och randiga kläder på mig
-Äta limpa med prickig korv eller ost eller kaviar och dricka saft
-Ha långt hår som inte blivit klippt eller färgat på många år
-Lyssna på Caesar's Palace
-Åka bak på en moppe på natten när det börjar bli ljust ute
-Bada i en sjö med bryggor (ska se ut ungefär som Rösjön)
-Sitta i en manchestersoffa och kolla på en tjock-TV

Inga kommentarer: