torsdag 3 december 2009

This is the life!

Idag har varit en lite annorlunda dag. För det första vaknade jag på det näst mest konstiga och obehagliga sätt jag någonsin vaknat på. Jag vaknade av att jag låg så konstigt att båda mina armar och båda mina ben hade somnat (konstigaste var när jag vaknade av att jag slog mig själv i ansiktet). Det var en riktigt obehaglig känsla att ligga där medan det stack och kittlade i alla ben och armar samtidigt. Sen kom nästa trevliga överraskning. Jag hade vaknat en timme försent! Så jag skyndade mig iväg till skolan och hoppas att jag inte missat för mycket. Sen slutade jag redan innan lunch så jag åkte till St Eriksgatan och träffade Christian som envisats med att bjuda mig på lunch. Nu kommer jag inte ihåg vad stället hette men det var mysigt. Eftersom jag ändå var i närheten tänkte jag att jag kunde passa på att kolla lite på PrisXtra sen när Christian skulle jobba igen. Där hittade jag, hör och häpna, färsk laxfilé för 69 kr/kg! Det är sådana små vardagssaker som livar upp mina dagar nu när jag är fattig student/låtsasvegetarian! Nej, det händer faktiskt trevligare saker än så men jag blev glad iallafall och köpte 2 kg. Där hittade jag även julskinka (undantaget som gör mig till låtsas(halv)vegetarian) som står i ugnen nu. Första gången jag gör det själv utan mamma... Snart får jag se hur det går.

Nu tänkte jag även passa på att skriva ner receptet på världens godaste röra som man kan doppa till exempel grönsaker i till en fördrink. Jag smakade den för första gången hos Benedicte i lördags (tror nog att jag åt minst hälften själv) och jag måste skriva receptet nånstans så att det aldrig någonsin går förlorat!

2 dl cashewnötter
1 tomat
1 röd paprika
4 soltorkade tomater
1 kruka koriander
1 liten vitlöksklyfta
1 halv pressad lime
2 tsk olivolja

Sen är det bara att köra allt i en mixer. Jag körde allt utom nötterna först och mixade sen ner dem och det blev jättebra!


Nyttigt och gott om man tror på det här med bra fetter vilket jag gör!

Inga kommentarer: