onsdag 2 december 2009

Kattskrälle

Aldrig mer att Schwajnis får gå ut själv! Han är helt hopplös! För det första vill han bara gå ut på natten och jag kan inte sitta uppe och vänta på honom hur sent som helst. Så igår när han ville gå ut redan vid 9 tänkte jag: perfekt! Och så släppte jag ut honom. Sen gick jag och ropade på honom med jämna mellanrum men ingen Schwajnis kom. Eftersom det var första gången så blev jag ju såklart lite orolig så efter ett tag när jag kände att det var dags att gå och lägga sig gick jag ut och började leta efter honom. Så efter ca 10 minuters klättrande/krypande över/under/mellan olika staket in till granngårdarna (fick även en metallstolpe i rumpan som förmodligen kommer lämna ett snyggt blåmärke efter sig) hittade jag, längst bort såklart, en oigenkännlig, genomblöt, helbrun, skakande, iskall liten råtta som inte ville gå in. Efter att ha burit honom tillbaka tog vi en varm dusch tillsammans (jag med kläderna på).


Såhär nöjd var Schwajnis efter att ha behövt komma in och duscha

Nu bär det av till skolan för gaskromatografi!

Inga kommentarer: