måndag 20 september 2010

Valet

Självklart satt jag och tittade på valvakan en bit över midnatt och hejade. Första prognosen såg ju väldigt lovande ut då Alliansen hade egen majoritet men tyvärr blev det ju inte så. Men det viktiga är att Alliansen får fortsätta! Jag la förresten min röst på Folkpartiet tillslut.

Sen tycker jag att allt tjafs om Sverigedemokraterna är ganska jobbigt. Politiker och alla människor som blir intervjuade fortsätter att göra samma fel som har lett till det här tror jag. Att bara vägra helt tror jag inte hjälper, tvärt om tror jag att det kan leda till ännu större stöd till Sverigedemokraterna. Hade man tagit upp Sverigedemokraternas frågor och låtit dem vara med i debatter tror jag inte att så många hade röstat på dem i ren protest. Sen tycker jag även att alla ska ha rätt till en åsikt (även om jag inte själv delar den) och det är fel att utesluta 6% av Sveriges befolkning ur demokratin på grund av deras åsikter, då är det ingen demokrati längre.


Alliansen fortsätter!

Inga kommentarer: