tisdag 14 september 2010

Motivation

I början av terminen kände jag mig väldigt omotiverad av någon anledning. Jag hade börjat fundera på andra utbildningar, känner att jag saknar att plugga matte, det jag är bäst på. Det kan nog ha berott lite på hemtjänstjobbet också. Det var ett kul och givande jobb men jag såg en del av sjukvården som jag inte känner mig särskillt sugen på att jobba inom. Den del som handlar om mediciner för hjärta, blodtryck och diabetes, stödstrumpor, katetrar och liknande.

Men så hade vi vår vårdcentraldag i förra veckan och den gjorde att jag hittade motivationen igen! Bara sådär! Förmodligen för att jag fick vara så delaktig i patientsamtalen och undersökningarna och för att det var många olika typer av patienter. Nu är jag helt säker på att det är läkare jag vill bli igen! Anatomin vi håller på med just nu är superkul också!


I högsta hugg på föreläsningen!

Inga kommentarer: