lördag 7 augusti 2010

Jag skulle vilja tacka min granne...

Idag har varit en riktig helvetesdag. Den började med att en kunds fru skällde ut mig bara för att jag fanns. Jag hann knappt komma innanför dörren innan det var fel på mig. Visst, jag har lärt mig att inte ta åt mig av sånt men det är svårt att göra ett bra jobb när någon står bredvid och skriker att hon inte orkar med att se på en.

Anywho, sen blev hela dagen försenad och jag han kasta i mig min matlåda på ungefär tio minuter. Sen hade någon planerat mitt schema så att jag skulle fram och tillbaka mellan Sofiakyrkan (högst upp på berget) och Zinkensdamm flera gånger och restiden är planerad till ungefär fem minuter. No can do!

Justdet, det ösregnade också.

När jag kom tillbaka till kontoret och berättade för samordnaren/gruppledaren/schemaläggaren (?) att jag bara hunnit med en kvarts lunch (vilket händer ibland eftersom det här jobbet är lite oförutsägbart och då ska man säga till så får man betalt för det) så sa hon att vi får se om cheferna tycker att det är ok. What?! Som om det var mitt fel!? Så sa hon att alla andra hann med sin lunch men det har väl ingen betydelse? När jag gick på ett lugnare schema hann jag också med min lunch!

Grädden på moset är att halva släkten är sjuka så det blir inget kalas idag. Great weekend, nu ska jag dra täcket över huvudet och inte komma fram förrän jag måste upp och jobba imorgon.

Inga kommentarer: